Ook hier even een stand van zaken. Het wordt trouwens tijd dat deze Ford afgewerkt wordt want het begint een proces van lange adem te worden
De kap is overtrokken met Scale Weave van Tenco. Dat heeft de correcte structuur om canvas weer te geven op schaal, en dus kan het perfect dienen om de ruwe jute-achtige stof van destijds te simuleren.
Ik heb mallen gemaakt van afplaktape om de vorm van de lappen stof te bepalen, en zo kan je met een minimum aan verlies toch de juiste vormen uitknippen. Daarna heb ik heel het onderdeel bedekt met sterk verdunde houtlijm, en ik zeg wel degelijk STERK verdund, want je wil natuurlijk niet dat de lijm de structuur van de stof gaat dichtslibben.

Eens alles gedroogd is er een laagje primer op gespoten worden (Alclad primer gebruikt omdat die met de airbrush kan worden gespoten, weeral omwille van het detail), om daarna een laagje mat zwart te krijgen, eveneens uit de airbrush. Hierover komt dan een mistcoat German Grey om het zwart wat te temperen, en dan nog een veel dunnere mistcoat Nato Brown om stofpartikels te krijgen.
Klaar om te monteren, en dit is het resultaat:

Nog een paar details aanbrengen en hij is klaar.