De DSMEC viel vroeger onder de VAS, maar RACB heeft alle regionale federaties verboden circuit events te organiseren.
Naar wat ik begrepen heb, hebben ze ook skylimit tegengewerkt door het winterkampioenschap te verbieden, maar daar zullen er hier op het forum wel meer over kunnen vertellen dan ik.
Ik denk dat DSMEC had kunnen blijven bestaan het inderdaad na verloop van tijd de opvolger kon worden van de belcar.
In 2006 had je nog de belcar sprint cup, dat was ideaal als opstap, en daar reden ook niet alleen nieuwe auto's rond.
Maar het probleem is inderdaad dat er geen basis meer is, en dat veel mensen elkaar tegen werken. Ze moeten ook rekening houden met kleine teams die voor de startvelden kunnen zorgen, en niet alleen voor de grote teams die de nieuwste GT3's kunnen betalen.
Dan heb ik liever een hoop kleinere teams erbij die ook voor mooie races en duels kunnen zorgen dan alleen de dikke dure gt3's.
Op facebook heb ik trouwens al gemerkt dat er bij sommige "kleinere" teams al gedreigd werd dat er niets over hun geschreven zou worden als ze dsc gingen rijden ipv belcar, zoiets vind ik niet kunnen! Iedereen mag rijden waar ze willen, en er moet rekening gehouden worden dat dsc mee gaat rijden tijdens de 24u, dus dat is in mijn ogen al niet zo'n goede tactiek door slecht over de dsc te doen...
Last edited by RKG; 13-04-2011 at 10:36.
|