View Single Post
Old 13-02-2011, 21:41
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular

Fryske Falk - F104 Starfighter ombouw - 1/32

Naast de Spider zal ik ook een ander project willen afmaken, het is een redelijk ambitieus project, maar eigenlijk valt het ook wel mee.

Ik heb jaren met het idee rondgelopen om de North American Eagle na te maken, die ook op Discovery te zien is geweest. Het betreft een F104 Starfighter straaljager, die omgebouwd is om als recordbreker het snelheidsrecord te verbeteren.

Ik ben er afgelopen jaar al ergens mee begonnen, maar het heeft het vuur nog niet echt aangewakkerd bij mij. Daarom dat ik er nu mee aan de gang zal gaan. Het idee was dus om de NAE na te bootsen, maar dit idee heb ik laten varen. Het is op zich prima te doen, maar kennelijk is het teveel moeite voor de heren van het project om goede referentie foto's te sturen, of überhaupt te reageren op 1 van mijn e-mails.
Daarom heb ik geen zin meer om die wagen na te maken, daarentegen ben ik met een nieuw plan gekomen; de Fryske Falk ofwel de Friese Valk. Zelfde idee, maar nu voor op de grote zoutvlakten in Friesland

De livery zal nu voornamelijk blauw/wit zijn, met op het staartvlak de welkbekende Pompeblêden.
En in plaats van een arend, komt er een boomvalk op de romp. Het idee was om deze gestileerd op een decal te maken, maar ik heb besloten om het iets gewaagder te maken en het te gaan airbrushen. Dit om mijn airbrush kunsten wat te oefenen.

We beginnen met een reeds gebouwde F104 met Ferrari-livery

En trekken de vleugels eraf

Nog wat andere onderdelen die niet meer terug komen

En stukken die eraf gaan

Dan komt onder de romp een frame voor de wielen

Die nog wat versterkte diende te worden

En het plamuurfeest kan beginnen

Reply With Quote