View Single Post
Old 09-01-2011, 18:13
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
I
Ik snap niet,
1) Waarom het nieuwe team van Tony Fernandes zo graag de naam van "team lotus" willen hebben, dat is toch niet hun geschiedenis
2) Waarom de proton/lotus group niet wilt dat het nieuwe team die naam zal gaan gebruiken, aangezien dit toch een soort reclame voor lotus is.
3) Waarom de proton/lotus group nu ook nog eens zelf hoofdsponsor gaat worden van het renault team. En zelf geld in het hele verhaal gaan stoppen.

De laatste 2 punten zijn misschien nog gemakkelijk te verklaren door de prestaties van het nieuwe team misschien enige schade kunnen brengen aan het imago van lotus.
Zo laat Dany bahar (baas group lotus) weten
Het juist waarom van punt 1 snap ik ook niet. Maar ze rijden nu onder de naam Lotus en ik snap wel dat ze onder die naam willen blijven racen.

Punt 2 valt voor mij moeilijk te verklaren door de mindere prestaties van het nieuwe Lotus team. Waarom geven ze anders eerste een licentie van 5 jaar aan Fernandez? Ze hadden toch op voorhand kunnen weten dat een nieuw team nu niet meteen vooraan ging meedoen? Daar moest je toch niet echt veel verstand voor gebruiken om dat al te kunnen weten?
Je kunt je dus eerder de vraag stellen waarom Groep Lotus nu plots hun licentie intrekt......

Punt 3 zou ik kunnen begrijpen mochten ze niet eerst een licentie aan Fernandez hebben gegeven.

En daarmee kom ik terug op mijn eerdere vraag : Waarom heeft Groep Lotus de licentie van Fernandez ingetrokken?
Volgens mij omdat ze zelf in de F1 wilden stappen. En dus zochten ze naar een reden om hun contract met Fernandez te kunnen verbreken. En het feit dat Fernandez nu onder de naam "Team Lotus" wil racen een reden om onder dat contract uit te raken, is het (volgens groep Lotus) contractbreuk vanwege Fernandez en aldus een reden om het contract te verbreken.
Ik denk persoonlijk eerder dat Groep Lotus hoe dan ook de licentie van Fernandez zou ingetrokken hebben, of deze laatste nu had aangekondigd onder de naam 'Team Lotus' te willen rijden of niet. Ze zouden wel ergens een reden gevonden hebben om het contract te verbreken.
Reply With Quote