View Single Post
Old 06-12-2010, 20:34
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Het is al een hele tijd geleden dat er nog eens een update kwam omtrent deze build. Veel is er niet gebeurd aan het model, maar dat wil niet zeggen dat ik niks heb zitten doen...

Vooreerst heb ik de bekabeling van de Ford T eens bestudeerd, en die dan vertaald naar het model "naar best effort". De kabels zien er vrij dik uit, maar op foto lijkt het allemaal wat dramatischer dan het echt is. Feit is ook dat de bekabeling die op de 1:1 werd gebruikt in die tijd ook van het "stevigere" type was. De gebruikte bedrading is holle visdraad.

Er zijn nog heel wat onderdelen van de bovenste delen van de carosserie gespoten, en die liggen klaar om te worden gemonteerd.

Waar ik eigenlijk echt mee vast zit voor het ogenblik is het feit dat ik probeer zelf onderdelen te galvaniseren (koperkleurig) en dat lukt me nog niet 100%. Maar er is progressie, dus één dezer kan ik jullie een "how-to" bezorgen hoe je zelf onderdelen kan verzilveren, vernikkelen, vergulden en/of verkoperen. Koperen voorwerpen vernikkelen of verzilveren gaat perfect, maar non-ferro onderdelen is iets "moeilijker", dus daar ben ik nu mee bezig.

Wil het nu lukken dat de meeste resterende onderdelen allemaal moeten verkoperd worden, en dat dat natuurlijk allemaal plastic onderdelen zijn, dan weet je nu ook dat ik een beetje stilval met deze Ford T. Maar geen nood, als er nieuws is, dan weet je het meteen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC13444.JPG
Views:	596
Size:	625.1 KB
ID:	20173   Click image for larger version

Name:	DSC13445.JPG
Views:	608
Size:	626.2 KB
ID:	20174   Click image for larger version

Name:	DSC13446.JPG
Views:	620