Thanks jongens, ik moet zeggen dat ik het moeilijk blijf vinden om zoiets in elkaar te steken. Ik ben al niet de beste bouwer, maar hiervoor heb ik echt tijd en geduld voor moeten hebben. Om een of andere reden krijg ik de naden gewoon nooit mooi vlak, je blijft het elke keer wel een beetje zien.
Al moet ik zeggen dat ik wel vooruitgang boek als je deze vergelijkt met 'el modificato'. Dit is nog maar mijn 2e full-custom build waar ik veel modificaties aan de body doorvoer, maar men schijnt aldoende te leren hahaha.
Ik ben weer een paar stapjes verder en zal aan de hand van wat plaatjes weer verslag doen:
Het kan dus niet zo wezen dat ik uren besteed aan het modificeren van de body en dan de ingegoten ruitenwissers ongemoeid laat; nee dus, die moeten weg.
De onderkant is gecleaned en voorzien van een primerlaagje, als ik weet voor welke kleuren ik ga, dan zal ik de onderkant hierop aanpassen.
Alle delen waar ik de laatste tijd aan gewerkt heb, heb ik ook snel voorzien van een laagje plamuur, puur ter controle en om te kijken waar verbetering nodig is.
En dat dit nodig is, moge duidelijk zijn
Het voorste raam ligt nu ook vlakker en lager dan het origineel, om alles een beetje mooi te laten lijken moesten de omlijstingen worden aangepast. Ik heb hiervoor het volgende trucje bedacht. Ik bracht Tamiya tape aan op het raam, vette dit in met zuurvrije Vaseline en bracht het raam op zijn plaats, daarna bracht ik het plamuur aan en liet het geheel volledig drogen, daarna was het een gemakkelijk kunstje om het raam te verwijderen zonder dat de plamuur scheurde.