Gisteren ben ik voorzichtig begonnen met een volgende stap. Des te langer ik naar de auto keek, wist ik dat er iets niet klopte. Het dak was te hoog. En alhoewel hij om te beginnen niet al te hoog was, leek me een chop op zijn plaats. Het probleem was hoe, ik wilde niet de standaard verlaging, want die past niet bij mijn 'visie'. Daarom heb ik besloten het eens anders aan te passen. In principe heb ik het achterraam hetzelfde gelaten, enkel onder een veel vlakkere hoek, zodat het een wat dramatischer effect heeft, maar dit gaf ook weer problemen met zich mee. Het panoramadak wilde ik kostte wat het kost behouden.
Dit zijn 2 foto's van de standaard hoogte
Hier ben ik begonnen de zijkanten van het dak in te zagen tot ongeveer 2 centimeter het dak in.
Bij het voorraam heb ik de stijl aan de onderkant losgeknipt en vervolgens het dak eventjes losgehaald, zodat de volgende stap iets gemakkelijker was.
Ik heb bij de achterste stijl een wig uit de stijl gehaald, zodat het raamframe voorover kon vallen om een andere hoek mogelijk te maken.
En zo zal het er ongeveer uit gaan zien.
Hier kun je de veel vlakkere hoek duidelijk zien
Een nadeel van het voorovervallen van het achterraam, is dat het dak naar voren komt