View Single Post
Old 17-11-2010, 19:16
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Daarom vind ik het format van de Belcar dit jaar ook niet mis. Ik zie liever wedstrijden van 3 uur dan 2 x 1 uur. Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welke wagen men racet, met een GT kun je namelijk zo goed als geen sprintraces rijden.

Het verschil is dat bij een endurance wedstrijd eigenlijk meer kan gebeuren dan bij een sprintrace. Een sprintrace kan ik erg smaken, maar het moet dan vooral komen van de spanning. Bij endurance gaat het hem meer om strategie, mechanische pech, de sfeer ...

Langs de andere kant ben ik het volledig eens met het feit dat er wel heel veel kampioenschappen komen en dat het voor fans erg moeilijk volgen is, net hetzelfde is overigens aan de gang in de éénzitterij.

Maar zonder al die verschillende klassen wordt het natuurlijk moeilijk om voor een raceweekend een mooi programma in elkaar te steken. Een F1-weekend zonder GP2, GP3, Formule BMW en Porsche Supercup zou eigenlijk ook niet echt vet meer zijn é
Is nu ook niet vet, kijk maar eens naar de grote gaten in het tijdschema van een willekeurige Grote Prijs...
Reply With Quote