View Single Post
  #7  
Old 06-10-2010, 21:52
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
Kijk naar het incident met Priaulx en Kristensen in Le Mans. Priaulx zag de auto komen, ging zoals hij zou moeten in WTCC van de lijn af, en veroorzaakte zo een ongeval.
Dan helpt een blauwe vlag ook niet meer als de strekking van een blauwe vlag per serie of soort racerij verschilt. Als een coureur 90% sprintraces rijdt en 10% endurance dan zal zijn instinct toch neigen, qua vlaggen, naar sprint in een endurance wedstrijd.

Laat ik het zo stellen, ik heb tijdens mijn examens of tijdens briefings voor wedstrijden nooit een uitleg gehad over een verschillende betekenins van de blauwe vlag.

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
In F1 is inhalen veel moeilijker, als je de tragere niet verplicht van opzij te gaan, kan je er ronden blijven achter hangen.
Ja, volledig gelijk maar wat is dan nu de oorzaak? De blauwe vlag of dat het in de huidige F1 racerij nauwelijks mogelijk is om in te halen vanwege verlies in downforce als je achtere een andere wagen hangt?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 06-10-2010 at 21:53.
Reply With Quote