View Single Post
  #5  
Old 06-10-2010, 11:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
voor zover ik weet gelden er voor endurance andere wetten dan voor F1 wat betreft de blauwe vlag.
In F1 moet de tragere deelnemer de snellere doorlaten, hij krijgt daarvoor 3 "blauwe vlaggen" de tijd. Dat impliceert bijna sowieso van het gas gaan.
In endurance wedstrijden is het de verantwoordelijkheid van de snellere wagen om voorbij de tragere deelnemer te geraken, wat gezien het snelheidsverschil dat er meestal is, niet moeilijk is.
Kijk naar het incident met Priaulx en Kristensen in Le Mans. Priaulx zag de auto komen, ging zoals hij zou moeten in WTCC van de lijn af, en veroorzaakte zo een ongeval.

In endurance heb je hoogstens een paar bochten waar je er niet voorbij kan, op het rechte stuk rij je met je snellere wagen bijna sowieso die tragere wagen voorbij. In F1 is inhalen veel moeilijker, als je de tragere niet verplicht van opzij te gaan, kan je er ronden blijven achter hangen.
__________________
Reply With Quote