View Single Post
Old 23-08-2010, 19:57
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Mijn bescheiden mening.

Vroeger kon een piloot voor een paar duizend Euro een zitje bemachtigen en gewoon meedoen, al was het maar om de 24 uur vol te maken.
Vandaag kom je met een paar duizend Euro nog niet toe om je verplichtte veiligheidsuitrusting aan te schaffen. Laat staan licentie en al de rest...
Stoelen, helmen , race-pakken, brandvrij ondergoed, veiligheids-brandstoftanks , harnas-gordels , brandblussers, schoenen , handschoenen... ze liggen bij bosjes bij de amateur in de kast. Een paar jaar oud en ze zijn niet goed genoeg meer - kan me één zinnig mens zeggen waarom?
Nu kan je zeggen, wie heeft die goedkopere wagens en kleine teams nodig?
Eén ding vergeet men al te vlug; mensen met een dik budget rijden niet als laatste. Kijk naar het deelnemersveld en schat eens even het budget in van die piloot die gisteren LAATST was.
In plaats van naar de pijpen te dansen van de topteams zou men naar de pijpen moeten dansen van de kleinere teams.
Een deelnemersveld moet een mix zijn van enthousiaste zelfbouwers en van 'maakt niet uit hoe oude' mooie en snelle wagens. Laat dit dan aangevuld worden met een 20-koppig top-veld, het maakt de race alleen maar boeiender.
Mogelijk gaan die dan klagen dat de tragere wagens in de weg rijden doch de 24 uur van Zolder is van het volk, van team-leden en piloten die tijdens de week nog een job uitoefenen.
Zij die dit snappen kunnen de 24 uur van Zolder terug uitbouwen zoals het vroeger ooit is geweest. Een Patrick Slaus die de 24 uur wint met een 6/3 reeks BMW hybrid. Gewoon respect...
Oh, één iemand met ballen is genoeg. Wie weet bouw ik dan nog eens die Z8 die al zoveel jaren uitgestrooid in de schuur ligt. Yep, hij is nog compleet maar zolang ik me niet meer herken is het veld van de deelnemers hou ik het bij wat anders.

Lemans
Reply With Quote