View Single Post
Old 23-08-2010, 19:32
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

De 24 u bij een kampioenschap laten horen zou volgens mij helpen.
Wij zouden dan thans meegedaan hebben.
Waarom we niet meegedaan hebben heeft verscheidene redenen.
Eerst en vooral is het Chris (Traxx Racing) die de auto moet klaarstomen en er samen met de jongens tijd moet voor hebben. De maanden juli en augustus zijn traditioneel vakantiemaanden, ook voor onze mecaniekers, die werken op vrijwillige basis. Deze jongens verdienen ook vakantie bij vrouw en kinderen.
Dus het is niet zo evidient, na de laatste race, de auto klaar te stomen voor de 24 uur (op een fatsoenlijke manier) en deze daarna terug klaar te zetten voor de volgende race (bij een team bestaande uit alleen vrijwilligers).
Dit moet je respecteren.
Ten tweede, en dit heeft dit jaar ook wel de beslissende factor geweest. Wat konden we met de Clio (met alle respect voor Luc Grabriel: chapeau voor zijn team. Dit allemaal doen en meemaken en toch de finish halen ) gaan doen tussen alle andere wagens. We reden alleen tegen onszelf. Als je zoals ons, al zeg ik het zelf, al een 10 tal jaar (en Chris nog veel langer) meerijd, vindt je het geen uitdaging meer om 24 uur rondjes te draaien. Moesten er min. vijf a zes 2 liters hebben meegedaan, waren we ook van de partij. Natuurlijk, ik weet ook wel, dat als iedereen zo denkt van de 2 liters en pas inschrijft als de anderen inschrijven, kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Ten derde speelt het financiele natuurlijk ook mee. Je moet deze tijden een derde en vierde piloot vinden. Dit is voor elk team zowat een hekel punt. Je moet de mensen vinden die een eerlijke prijs willen betalen voor een zitje.
Ik moet wel zeggen dat de organisatoren de inschrijvingsdrempel niet al te hoog hielden, dus dit kan volgens mij geen struikelblok zijn.
En als laatste kom ik waar ik begonnen ben:
Als de race in een kampioenschap zit, hou je er van bij de inschrijving in het begin van het jaar rekening mee. Nu is het al het hele jaar. We rijden mee, dan weer niet. Als we een derde en vierde piloot vinden, als de auto klaar is, als er nog een paar zijn in de klasse. Altijd als, en dan wordt het gewoonlijk niets. Bij wedstrijden in een kampioenschap heb je dit niet, althans wij toch niet.

Dit is mijn uiteenzetting over dit onderwerp. Hopelijk nemen we volgend jaar wel deel. We zien wel, als ...

Sportieve groeten,

Bart Van den Broeck