Om te beginnen: 70 inschrijvingen lijkt me fantastisch, alleen zitten we dan met het probleem dat er op CZ maar 54 (correct me if I'm wrong) wagens mógen starten.
Korting voor de vroege boekers lijkt me geen slecht plan, alleen vrees ik dat een korting op het inschrijvingsgeld (3000-5000 euro) op het volledige budget, een druppel op een hete plaat is, maar alle beetjes helpen nietwaar.
Mee laten tellen voor één of meer kampioenschappen (Belcar, BTCS, DSC...) lijkt me meer volk op te leveren. "Belcar = 35, DSC (SSI & GT) = 30, DSC (SSII & SP) = 30, British GT = 30" totaal 115 wagens.
Stel dat deze allemaal in zouden schrijven, dan wordt het een mooie week: Woensdag een overvolle kwalificatie, daarna een startveld samenstellen waarin alle klassen proportioneel vertegenwoordigd zijn.
"ART. 6 : WAGENS EN PILOTEN TOEGELATEN TOT DE TRAININGEN
Minstens één uur voor de aanvang van de eerste gechronometreerde trainingen van de “24 Hours of Zolder 2010” wordt de lijst “Wagens en piloten toegelaten tot de trainingen” geafficheerd op het officiële uithangbord.
Vanaf deze lijst en voor deze specifieke meeting, zal het maximum aantal toegelaten wagens nadien proportioneel per klasse bepaald worden. De Koersdirecteur beslist in overleg met het College der Sportcommissarissen over het toepassen van eventuele afrondingen. Tegen deze beslissing staat geen rechtsmiddel open."
Dat gaat een feest worden!
Resumerend: de open formule van 2010 was op zich een goed probeersel, waar de crisis volgens mij roet in het eten heeft gegooid. De financiële inspanning die gevraagd wordt om de 24h Zolder even buiten kampioenschap te rijden is te groot gebleken.
De race mee laten tellen voor het kampioenschap (welk dan ook) lijkt me de enige manier om een groter startveld te krijgen voor 2011.
|