Voor het falen van deze 24 Uren moeten we misschien de concurrentie eens aanschouwen:
-België: 24h van Spa natuurlijk vanwege het mythischere imago ervan. Zolder heeft echter als voordeel dat het low profile is en niet met de Rat opscheept zit. Daar moet toch voordeel uit te halen zijn?
-Duitsland: 24h Nürburgring is DE topaffiche en heeft een trouw deelnemersveld. Misschien moet Zolder zich wat profileren als de herkansing na de 24h Nürburgring?
-Nederland: 24h Dubaï is zeker een geduchte concurrent vanwege de aantrekkelijke locatie en prijs. Desondanks zullen waarschijnlijk veel Nederlandse teams mits een prijsverschil naar Zolder neigen. Al was het maar omdat Dubaï niet echt een 24h uitstraalt en slechts een handvol kamelen in de tribunes heeft.
-Frankrijk: 24h Du Mans is niet voor GT3's en zelfbouw dus hier is zeker potentieel volgens mij.
-Engeland: 24h Silverstone is mij redelijk onbekend maar Topcats, Moore en Chad tonen dat er wel degelijk Britse interesse is!
Als ik me niet vergis doet NGT de GT3-activiteiten van Prospeed al een tijdje. Dus in feite was Prospeed wel vertegenwoordigd bij de 24 Uren. Er kan zeker wat gedaan worden aan de marketing denk ik. Ik weet niet hoe het er achter de schermen aan toe gaat maar mits een uitgekiende prijscurve kan men wel meer deelnemers aantrekken denk ik. Het plan van een 'early birds'-prijs lijkt me zeker haalbaar! De marge zal misschien dalen maar mits ze al vroeg een fatsoenlijke deelnemerslijst hebben kunnen ze dat zeker goedmaken door verhoogde ticketverkoop denk ik.
Verder moeten ze ook buitenlanders proberen aan te trekken. Buiten Topcats en Chad waren er enkel Belgische teams te bespeuren. Daar moet en kan iets aan gedaan worden volgens mij! Een mail sturen met een aantrekkelijk prijskaartje naar alle teams van VLN, British GT, Britcar, DSC, FFSA GT, GT Open, VdEV kan zeker al wat meer interesse opwekken?
Het is maar een nederige voorzet tot wat maatregelen maar misschien is dit wat voer voor discussie

.