Deze morgen zou ik naar de rommelmarkt gaan op zoek naar ergens een of andere speelgoedauto met "cross"banden met een diameter van een 50cent stuk of iets groter.
Helaas de weergoden hebben daar anders over beslist, het regende pijpestelen, zodat ik onverrichterzake moest terugkeren.
Volgend weekend ben ik naar Engeland, dus kan ik pas op zoek binnen 2 weken.
Vandaag toch nog wat uitgespookt: de motortunnel wat afgerond, ik moet nog de kant tegen de motor wat afwerken.
Ik kon het ook niet laten om de voorruit (of toch de opening ervan) wat te verkleinen. Daarop komt nog een raster, dat zal ik uit een oud vliegenraam knippen. Ik zit wel nog te twijfelen of ik dat aan de buitenkant zal doen of aan de binnenkant.
En dan een karweitje waar ik wel een beetje (veel) tegenop zag, nl. de rolkooi.
Omdat dit een lowbudget project is, heb ik geen gebruik gemaakt van de altijd groene producten (evergreen), maar gewoon wat stukjes sprue aan elkaar gelijmd.
Man, man, man, wat een gefriemel inderdaad.
Hoe begin je daaraan? Begin je vanaf de bodem of begin je vanuit het dak (carrosserie ondersteboven op het werkblad)?
Ik ben begonnen vanuit het dak, eerst een kadertje gemaakt dat boven de pilootzetel zit, dan de buizen naar achteren, telkens een milimeter verder ingekort (want hoe bepaal je de lengte van een schuine buis?). Dan de twee naar voren, erop lettende dat het dak evenwijdig met de bodemplaat bleef. Als laatste die schuine achter de zetel (die er nog niet in staat).
Al met al ben ik er best tevreden over, het is wat aan de grove kant, maar bij de echte is het ook niet altijd even subtiel, ik heb indertijd zelfs houten constructies gezien, dus ik denk dat mijn constructie ook mag gezien zijn (al zeg ik het zelf).
Een paar prentjes:

Vannacht de lijm laten uitharden en morgen dan wat bijschuren.