View Single Post
  #10  
Old 02-06-2010, 21:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Nadat het motorblok in het frame opgehangen is, besteden we wat meer aandacht aan de achterbrug. Eerst worden de schokdempers aangepakt: de verchroomde onderdelen zien er veel te 'bling-bling' uit en worden daarom ondergedompeld in overreiniger. Na enkele seconden is al het chroom verdwenen en kunnen de onderdelen ontdaan worden van bramen en gietnaden, die gewoon mee verchroomd werden door de jongens van Tamiya. Daarna wordt alles in TS-30 silver gespoten. Eens de verf droog is kunnen de dempers in elkaar gestoken worden. De bovenste en onderste delen worden verbonden met een echte metalen demper, en er komt een metalen veer overheen.



So far so good. De kettingkas die uit 2 helften bestaat wordt samengebouwd, geschuurd en zwart gespoten. De ketting zelf wordt gun metal gespoten, waarna de tandwielen manueel in het aluminium gezet worden. Daaran krijgt het geheel een royale wash met smoke, omdat dit onderdeel nagenoeg onbereikbaar wordt eens het op zijn plaats gemonteerd zit. Andere onderdelen, die gemakkelijker te bereiken zijn kunnen achteraf altijd nog een wash krijgen.



Dan worden de afstelschroeven op de achterbrug gekleefd en wordt de brug samen met ketting en kettingkas aan het frame bevestigd met bouten. Vervolgens worden ook de schokdempers via bouten aan de achterbrug en frame vastgemaakt.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1979_honda_mb50z_19.JPG
Views:	3845
Size:	635.7 KB
ID:	18172   Click image for larger version

Name:	1979_honda_mb50z_21.JPG
Views:	3840
Size:	608.0 KB
ID:	18173   Click image for larger version

Name:	1979_honda_mb50z_22.JPG
Views:	3727
Size:	690.0 KB
ID:	18174  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote