View Single Post
Old 01-06-2010, 19:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Leuke vooruitgang weeral!

Ik veronderstel de reden te begrijpen waarom je de bezinetank vernist en de andere koetswerkonderdelen niet. De tank wel omdat er decals opzitten die je wil sealen en de rest niet omdat er hier geen decals zijn (sealing niet nodig), je tijd wil sparen en het compounden van de vernis wat lastig vanwege de onregelmatige vormen van de onderdelen. Klopt dit zo'n beetje?
Een beetje, niet helemaal. De reden om de tank te vernissen zit hem vooral in het lelijke effect van verschillende soorten glans op de bijgewerkte decals, in mindere mate vanwege de noodzaak tot sealen. Maar dat krijg ik er wel gratis bij natuurlijk. Bij de andere onderdelen wil ik niet zozeer tijd sparen omdat ik schrik zou hebben van het compound-werk, aangezien ze stuk voor stuk nu al gecompound zijn met de 3 soorten Tamiya compound, en gewaxed, ook al werden ze niet vernist. Veel tijd heb ik dus niet gewonnen. Maar: de glans is op dit moment echt perfect, ik ben er zeer tevreden over. De schrik zit hem dan ook eerder in de altijd bestaande kans dat er iets mis zou gaan bij het vernissen, van onderdelen die er nu perfect uitzien en geen vernis nodig hebben. En zo spaar ik ook een bus of 2 vernis uit natuurlijk...

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Toch zou ik willen suggeren van alle onderdelen te vernissen. Het risico bestaat immers dat de tand des tijds een verschillende glans gaat aanbrengen op de geverniste en niet-geverniste delen. Bij de onderdelen die vernist zijn, is de glans zowieso wat dieper en dat effect gaat met de tijd enkel maar duidelijker zichtbaar worden. Misschien toch nog het overwegen waard, of zijn de onderdelen al gemonteerd...?
Je suggestie is zeker het overwegen waard, en je redenering van de tand des tijds zal wellicht kloppen. Maar die tand des tijds zal niet van die aard zijn dat hij binnen 2 ą 3 jaar al een merkbaar verschil gaat opleveren denk ik. Dan denk ik eerder in termijnen van 20 of 30 jaar, en ik zal al blij zijn als ik dąt nog zou mogen meemaken

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote