Quote:
Originally Posted by Mark
Iemand ergens gelezen hoeveel toeschouwers er zijn geweest? Als ik de online beelden bekijk op youtube e.d. van de World Series en de 1000 KM dan lijkt het me op de World Series veel drukker te zijn geweest. In de persreutel van de World Series noemde men een getal van 65.000 voor het gehele weekend. Dat zal wel een getal zijn wat creatief naar boven is afgerond ---
|
Mark, op de World Series lijkt er altijd minder volk te zijn in vergelijking met bijvoorbeeld de Grand Prix of de 24u, om de heel simpele reden dat tijdens de World Series alles toegankelijk is en op de voornoemde weekends niet.
De helft van het circuit is tijdens de GP niet toegankelijk en dus troept iedereen samen op dezelfde plaatsen waardoor je de indruk krijgt dat het volgepakt zit! Tel zelf eens uit hoeveel mensen je in de paddock krijgt van Spa... het is daar altijd koppen lopen, chicane was goed gevuld. Hoofdtribune zat goed vol... 65000 over het weekend lijkt mij een aannemelijk getal voor de WSR.
Voor de 1000 km was mijn gok ook 15000 man. en ik denk ook dat de toegangsprijs de schuldige was. Mensen zijn inderdaad niet bereid 35 euro neer te tellen voor dit soort races. Helaas....