Kieskeurig als ik ben, heb ik uitsluitend voor de hoofdschotel gekozen, en dat kon mij voldoende bekoren. Een nevenprogramma hoeft zelfs niet bij zo'n 1000 km wedstrijd.
In tegenstelling tot bovenstaande posters heb ik deze editie niet als super ervaren, niet qua spankracht en al evenmin wat betreft de diversiteit aan deelnemende bolides. Bij de LMP's ontbraken daarvoor zeker de Pescarolo's, de Lola Aston Martins, en de Oreca die zichzelf vroeg in de wedstrijd elimineerde. Behalve de strijd tussen twee Peugeots en één Audi viel er in die topklasse niet veel te beleven. In LMP werd voor de tweede en derde plaats wel hard geknokt, de Quifel had blijkbaar niet zoveel te vrezen van z'n achtervolgers. Strakka kon zich om begrijpelijke redenen niet in het debat mengen. FLM en GT1 zitten er inderdaad tussen om de hoop te vergroten, maar in GT2 valt toch heel wat vuurwerk te noteren. Jammer dat de BMW net niet het podium gehaald heeft.
Merkwaardige "feiten":
* de nogal onprofessionele sortie de parcours in Combes van Audi piloot Lotterer tijdens de opwarmingsronde.
* het voortijdig uit de race verdwijnen van de Oreca Peugeot
* zoals verleden jaar weeral brokken voor Racing Box
* de fameuze algemene stroompanne, nog nooit meegemaakt. Een Franstalige landgenoot maakte zelfs gewag van kwaad opzet: "Les Flamands ont coupé la ligne"
Kortom, een best genietbare wedstrijd als aanloop naar Le Mans, maar wat mij betreft geen topeditie (zal wel aan mij liggen, was nogal moe........van 't feesten

)
Te meten aan de weinige kommentaren hier, is er niet veel Paddockvolk naar Spa afgezakt