Met deze motor reden Roche/Lafond het World Endurance Racing Championship in 1981, wat trouwens door Kawasaki gewonnen werd dat jaar.
Dit model is mijn 'tombola' model van 2008, en als ik dus een VETO wil bekomen bij de tombola van 2009 moet dit model klaar zijn tegen eind december. Het wordt een min of meer OOB-bouw, maar wie mij kent weet dat ik me nooit 100% aan die regel kan houden. Zo ga ik al zeker de kablage vervangen, en zal ik hier en daar ook wel wat uurwerkonderdelen aanbrengen. Maar met OOB bedoel ik dat geen ombouw ga uitvoeren, noch een upgrade set aanbrengen, en zelfs geen CF-decals ga gebruiken om de doodeenvoudige reden dat carbon destijds nog niet gebruikt werd in de racerij.
Here we go:
Eerst worden alle bodyparts opgekuist en ontdaan van bramen en sinkmarks. De voorste kuip, die uit 3 onderdelen bestaat, wordt samengebouwd en de naden worden weggewerkt met de secondelijm-en-bloem methode. Ook de zadelsteun die uit 2 delen bestaat krijgt dezelfde behandeling.
Daarna gaat er een laag witte primer over. Ik verkies hier de witte primer omdat het Kawasaki 'lime green' een zeer frisse kleur is die het best weergegeven wordt met een witte ondergrond.
Eens de primer droog is, gaat er een mistlaag Tamiya TS-22 overheen, gevolgd door 2 wet coats, telkens met een tussenperiode van 24 uur. Ondertussen is de verf droog en kan het aanbrengen van de decals beginnen. Eens dit gebeurd is kan je een update verwachten.
Maar ondertussen zijn hier enkele foto's van de groen gespoten onderdelen: