Een zicht op turn 15, het hoogteverschil tussen turn 14 en 16 is hier goed te zien. Op de achtergrond van de tribunes zie je een aantal kleine gebouwtjes staan die dienst doen als cateringpunt/toiletten. Alles was zeer ruim qua opzet en kan grote volumes mensen verwerken. Achter elke tribunesectie zijn deze gebouwtjes te vinden, kun je tenminste vrouw en kinderen meenemen naar het circuit. Dat was ook terug te zien aan de mix van man/vrouw/kind op het circuit, veel gelijkmatiger verdeeld dan bijvoorbeeld op Spa of Zolder. Alleen van de sponsoring op de tribunes snappen mijn vriendin en ik totaal niets. Als het niet druk is kan iedereen het lezen maar is er niemand die het zal lezen. Is het druk dan kan niemand het lezen!
Ergens in bocht 16, met een goede lens kun je daar prachtige foto's maken vanaf je stoeltje. Die tribunes waren overigens super en goedkoop om te maken. Het kan zonder probleem op Spa toegepast worden en wellicht ook op Zolder.
Vanuit turn 16 naar start/finish gekeken. Op veel punten van het circuit kun je de wagens lang volgen. Ik begin langzaam een beetje lyrisch te worden over dit circuit

Wie verwacht nou zo'n faciliteit in Portugal? Als lage lander ben je spartaanse omstandigheden gewend
De faciliteiten voor de cameramensen waren nog niet helemaal af mijn inziens

De beste man stond de hele dag vol in de wind, wat een wind daar zeg. Er waren voldoende luidsprekers rondom het circuit geplaatst, ze deden het ook nog eens! Alleen, je kon er niets van verstaan ook al was je het Portugees machtig

De wind blies het geluid gewoon weg. Iets met radio en oordopjes is de oplossing.
Het maanlandschap vanuit turn 16 gezien. In Portugal heb ik wel geconstateerd dat autosport veel milieuvriendelijker is dan golf en toeristen! De Algarve heeft te maken met grote stukken grond die aan het verdorren zijn. Heeft helemaal niets te maken met het klimaatprobleem. Vooral de 583 lokale golfbanen zuipen water bij het leven, plus de hotels en appartementen van de honderdduizenden toeristen zijn de grote boosdoener. De lokale bevolking staat er gemixt tegenover. Van de ene kant verdienen ze hun brood met het golf en de toeristen, van andere kant hebben ze er last van. In dit soort kwesties is het geld altijd de winnaar.