Soms heb je weleens geluk in het leven

Mijn vriendin had een vakantie geboekt in de Algarve, ik hoefde alleen maar ja te zeggen. Veel keuze had ik niet, ik mocht alleen ja zeggen

Een paar weekjes voor vertrek ging ik eens kijken waar Albufeira nu precies lag. Verrek, lag er niet een nieuw circuit in de Algarve? Bingo, blijkt het circuit van Portimao op krap 50 km te liggen van het geboekte hotel. Zou er in de vakantieperiode ook nog iets racen op dat circuit? Yes, GP2 en FIA GT! De schrijver van dit stukje zag deze vakantie opeens helemaal zitten!

Op naar de Algarve voor een editie van "De groeten uit......."
Hieronder ziet u de typische kust van de Algarve, op het puntje van Cabo Sao Vicente sta je letterlijk op het puntje van Europa. In vroeger dagen vertrokken de ontdekkers van de nieuwe wereld vanaf deze plek. Mooie verhalen en prachtige plaatjes hebben we daar mogen horen en vastleggen.
Tja, 's avonds lekker mijmeren vanaf het balkon na weer een drukke dag toerist spelen in Portugal. Het leven is zwaar
Rijden in Portugal? Heel makkelijk! Niks gemerkt van cowboy-toestanden zoals je weleens her en der leest. Echt druk verkeer heb ik in die twee weekjes Algarve niet meegemaakt. Alles staat perfekt aangegeven, zelfs de meest kleine berggehuchtjes. Vanaf de A22 is het circuit zeer makkelijk te vinden.
Het Welcome center van het circuit is werkelijk super te noemen. Ruim van opzet, boordevol met merchandise en nog wat leuks. De verkoop van de merchandise verliep vlotjes. Heel wat lokale bezoekers die rondliepen in kleding van het circuit. Het lijkt erop dat de Portugezen trots zijn op hun circuit.
De prijzen van de tickets zijn flink naar beneden bijgesteld t.o.v. het circuitboekje voor aanvang van het seizoen. Dan nog blijven de prijzen aan de hoge kant als je hoort wat de lokale Portugees maandelijks netto verdient bij zijn baas. De Algarve is dan ook nog eens een regio die iets minder rijk is dan bijvoorbeeld Lissabon en je weet per direct dat de grote bezoekersaantallen vanuit de lokale bevolking niet verwacht hoeven te worden.