View Single Post
Old 07-09-2009, 19:16
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Ik hoop dat DTM met de nieuwe regels nieuwe merken zullen lokken. Ik kijk nog graag naar de DTM, maar ik kan begrijpen dat mensen het saai vinden omdat er maar 2 merken meedoen.
Een overstap naar toerwagens volgens een GT-achtig reglement (dus zeg maar een 4-deurs uitvoering van de BMW M3 GT2) zie ik wel zitten. Al ben ik wel bang dat binnen een paar jaar de kosten weer enorm stijgen dat het opnieuw te duur wordt. Als ik whisful thinking achterwege laat en realistisch ben dat zou een eenheids-buizenchassis (of in ieder geval dat het ontwerp aan erg strenge regels is gebonden en er dus voor fabrikanten/teams weinig ruimte voor ontwikkeling is) aangedreven door een 4L V8 motor de beste oplossing zijn. De motor en body worden door fabrikant of tuner geleverd (moet beschikbaar zijn voor iedereen, dus geen speciale motoren voor specifieke teams). Dus zeg maar de Europese uitvoering van NASCAR (zonder de ovals en met regenbanden ). NASCAR mag dan door velen niet echt serieus genomen worden het heeft wel veel dingen die ik graag overgenomen zie worden (geen echte fabrieksteams dus geen team orders, veel prijzengeld, grote grid, veel races, stabiel technisch reglement, enzovoort).

Quote:
Over het wtcc heb ik zo mijn twijfels, een 1600 turbo
Dan leek me een 2 liter turbo toch leuker. En ook een beetje meer waardig voor een wereld kampioenschap.
Achja nu gaan ze teminste wat reclame kunnen maken voor hun downsizing programma.
Vanwege publicitaire redenen snap ik de overstap naar 1.6L turbo's maar kom op mensen het blijft racen. Een 2L turbo lijkt me bovendien betrouwbaarder.

Quote:
De hoogste verwachtinngen heb ik voor de BTCC, de regels zien er echt wel goed uit. Maar ik vraag me wel af of het een succes gaat worden zonder fabrieksteams.
Er zijn wel bepaalde teams wat al hebben bewezen een goede wagen te bouwen volgens de vorige btcc regels, teams als team dynamics, team arena, triple eight (al was dat wel met fabrieks ondersteuning).
Laten we hopen dat het een succes wordt en er terug wat merken op afkomen
Ben ook benieuwd. Op papier ziet het er niet verkeerd uit (chassis wat neigt naar een eenheidschassis met daarop de bodypanelen vastgemaakt). Veel van de teams hebben al bewezen een wagen te kunnen ontwikkelen. Het huidige BTCC bewijst dat je voor spannende races geen fabrieksteams nodig hebt, al zijn die wel nodig om publiciteit te genereren. Blijft jammer dat DTC al voor een eigen reglement heeft gekozen. BTCC, DTC en STCC zou een sterk blok vormen (totaal van 60 tot 75 wagens).

Wat is toerwagen racerij eigenlijk? Voor mij is dat:
- Diverse merken (min. 4).
- Grote grid (min. 24 wagens).
- Naast fabrieksteams ook priveteams(dus zoals in WTCC).
Al zou ik eigenlijk liever helemaal geen fabrieksteams hebben, dus alleen priveteams waarbij fabrikanten steun geven d.m.v. sponsoren of aanleveren van coureurs. Met priveteams bedoel ik dus wel professionele teams van niveau Triple Eight of Mucke met professionele coureurs achter het stuur.
- Close racing met af en toe wat contact.
- Inhaalacties.
- Hoeft geen hightech te zijn, daarvoor kijk ik wel naar F1 of Le Mans.

Last edited by FIRE; 07-09-2009 at 19:20.
Reply With Quote