Als we naar de toerwagen kampioenschappen in Europa kijken dan hebben we Super2000 (WTCC, BTCC, STCC (Zweden) en DTC (Denemarken)), DTM, Italian Superstars en allerlei nationale kampioenschappen die een mix van silhouettes, S2000 en Cup wagens aan de start hebben staan. In 2011 zal dit er heel anders uit gaan zien:
- DTM : Wagens volgens een reglement dat GT-achtige kenmerken heeft?
- WTCC : Huidige wagens aangedreven door een 1.6L turbo motor.
- BTCC : Next Generation Touring Car (+ S2000, toegestaan tot 2013), zie
hier voor meer info.
- STCC : ???
- DTC : tubeframe silhouette aangedreven een V8 motor, zie
hier voor meer info. Geruchten over een Pratt&Miller chassis met single make motor.
We zien dus dat iedereen een andere richting op gaat i.p.v dat men samenwerking zoekt (b.v. BTCC met STCC en DTC). Wat uiteindelijk de "winnaar" wordt zal de tijd uitwijzen, echter naar mijn mening is het geen goede zaak dat er niet samengewerkt wordt (b.v. in verband met de markt voor 2e hands wagens, enz.).