View Single Post
Old 27-06-2009, 15:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update!

Het is duidelijk dat dit model niet gaat af zijn vóór het einde van de maand, maar daar staat tegenover dat ik er nog 2 aan het bouwen ben die ook al redelijk gevorderd zijn (de Ferrari Arno XI en de Porsche 935), zodat ik er toch goede hoop op heb dat de 3 modellen klaar zullen zijn tegen het einde van de maand augustus.

Soit. De voorste ophanging van de Buggy moest nog gebouwd worden zodat ik het model eindelijk op zijn poten kon zetten. Het moeilijke daarbij, en ook het leuke, is dat deze ophanging (net als achteraan) echt werkend is. De vering wordt verzekerd door een torsiestang die doorheen de holle buizen loopt, en de demping wordt geleverd door aparte schokdempers. Die dempers werken dus ook echt. Maar de plastic prullen die in de kit zaten waren niets waard, en dus heb ik ze zowel vooraan als achteraan vervangen door zelfgemaakte aluminium dempers.

Verder is de stuurinrichting ook voorzien om echt te werken, wat misschien wel leuk is als je de elektromotor inbouwt, maar waar ik verder geen gebruik ga van maken, tenzij misschien om eens een foto te nemen van het afgewerkte model met de wielen in draaistand.

Na de modelbouwmeeting van juni '09 was het duidelijk geworden dat alle modelbouwmakkers me aanraadden om de originele banden te gebruiken, ook al is het profiel verdwenen, ten nadele van de grotere banden mét profiel. Tenslotte legt de eigenaar van de Buggy op zijn wagen wat hij wil, zelfs slicks als hij dat cool vindt, en wordt de tractie toch geleverd door de achterwielen Na montage van de voorbrug en de wielen ziet het chassis er nu uit als een Kever-chassis, weliswaar ingekort.

Met de body erop geeft dat dit beeld. Voorlopig zit alles dus nog goed, en nu kan ik beginnen aan het interieur...

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1969_vw_buggy_11.JPG
Views:	3207
Size:	687.5 KB
ID:	14256   Click image for larger version

Name:	1969_vw_buggy_12.JPG
Views:	4135
Size:	700.6 KB
ID:	14257   Click image for larger version

Name:	1969_vw_buggy_13.JPG