Quote:
Originally Posted by Jan
• Na jaren van groei, is het toeschouwersaantal er in 2009 met 9% op achteruitgegaan (nét geen 235.000) en dat was ook enigszins merkbaar. Het was gezellig druk, maar je hoefde je ellebogen niet te gebruiken.
|
't Was dit jaar mijn eerste Le Mans, einde verlost van examens in juni

, en zeker niet mijn laatste Le Mans. Kvond het zeker de moeite om live mee te maken, zowel de kwalificaties, kijkje in de pitlane, rijdersparade, en zeker de race.
Maar 'slechts' 235.000 toeschouwers? Kdacht dat we na de race hoorden dat er 340.000 toeschouwers waren. Kvond het in alle geval héél druk, vooral zaterdag dan. Bij de start wist ge niet waar kruipen, en dan was het nog een super heet ook.
En 's nachts om 1u stond er zelfs nog een massa volk langs de draad! Dat hadden mijn reisgenoten, sommige gaan al 20 jaar naar Le Mans, nog nooit meegemaakt.
Maar 340.000 lijkt me nu ook wel erg veel, want in principe is er toch maar een beperkt stukje van het circuit toegankelijk voor publiek.
En (na de Fransen) was Denemarken het best vertegenwoordigde land denk ik. Ongelofelijk hoeveel Denen Kristensen, Magnussen en Team Essex naar Le Mans doen trekken. En velen hiervan ook gewoon met auto of mobilhome. Toen we in Turnhout van de autostrade reden, hadden we nog net een Deense mobilhome met Kristensen-stickers voorbije gestoken. Deze arme mens was nog niet halfweg