Update.
De motor werd vastgemaakt aan de versnellingsbak, die op zijn beurt vastzit aan de draagstructuur van het chassis. Naar aanleiding van de suggestie van Gert ben ik wat referentiefoto's gaan opzoeken van Buggy-motoren en meer bepaald de verchroomde uitlaten, en wat blijkt? Buggy-uitlaten zijn zelden of nooit verkleurd zoals dat wel het geval is bij snelle moto's. Dat ligt volgens mij aan 2 factoren: ten eerste worden zulke Buggy's meestal als showmodel gebruikt, die op remorque vervoerd worden van show naar show en dus zelden hun eigen motor gebruiken om zich te verplaatsen. Ten tweede denk ik dat het vermogen van zo'n VW Keverke niet groot genoeg is om temperaturen te ontwikkelen die een verchroomde uitlaat laat verkleuren. Daarom heb ik beslist om de uitlaten te laten zoals ze zijn. De versnellingsbak daarentegen werd wel wat geweatherd om de structuur beter te laten uitkomen.
De schokdempers werden ook vervangen. De plastic exemplaren trokken nergens op en stonden vol met gietnaden. Ik heb ze nagebouwd in aluminium zodat ze zelfs niet eens geschilderd moesten worden. Ook de trommelremmen die in de kit gewoon ontbreken heb ik gescratcht, net als de remleidingen. Dit heeft 2 voordelen: het ziet er echter uit, en de sinkmarks aan de binnenzijde van de achterste velgen die onbereikbaar waren om deftig te kunnen verwijderen zijn er door verdwenen.
Nog een probleem waren de voorwielen. Ze zijn gegoten uit 2 rubberen helften die niet op elkaar passen. Om dit euvel te verhelpen begon ik de loopvlakken af te schuren, maar om de gietnaden te verwijderen moet ik de complete structuur van het bandenprofiel verwijderen. Op de foto zie je dat ik hieraan begonnen was, maar het ganse profiel verdween erdoor! Dus tenzij ik slicks wil monteren op die Buggy moest ik op zoek naar een alternatief, dat ik gevonden heb in mijn onderdelendoos. De nieuwe voorbanden vertonen wel een iets grotere diameter dan de originele banden, maar ik verkies toch een mooi profiel boven een correcte diameter. Desnoods wordt de voorste ophanging wat aangepast om de grotere wielen te laten passen.
Het chassis werd vastgemaakt aan de draagboom. Aan de binnenzijde heb ik de bodem gespoten met Scale Fabric om tapijt te simuleren, waarna ik het gedrybrusht heb om de structuur beter te laten uitkomen en om het tapijt er een beetje gebruikt te laten uitzien.
Aan de onderzijde heb ik het chassis gedybrust met wat zilver om er eveneens wat structuur in te brengen en wat diepte in te brengen.
Wordt vervolgd!