Zoals velen al dachten heb ik me toch weer niet kunnen inhouden ...
Het interieur van de Renaissance transkit is eigenlijk niet je datte (Dat van Tamiya trouwens ook niet). Het mag er dan wel uitzien als een race interieur, het is en blijft een 'kuip' die boven op de bodem gezet wordt.
Hierdoor krijg je eigenlijk een interieur dat 5mm boven de eigenlijke bodem van de auto zweeft. Dat dat niet op schaal te krijgen is met de deuren is dus geen wonder, en vermits ik de linker deur wil open zetten ...
De bovenzijde van het chassis komt tot aan de zwarte lijn. Da's dus vrij realistisch met de werkelijkheid, en zo gaan we het dus ook bouwen.
Ik ben dan begonnen met enkel die delen te houden die OK zijn. De achterzijde, de tunnel en enkele dwarsbalken. Niet dat ze van top kwaliteit zijn, maar ik wil niet weer verzeild geraken in een build die jaren gaat duren.
Omdat de 'interieurkuip nu niet gemonteerd wordt schuift de tunnel meer naar voor. Geen probleem, maar de ruimte die achteraan ontstaat moet dus opgevuld worden. Ook was de wand van de originele transkit zo dus dat hij gescheurd was. Hier werd dus een strip plasticard over gezet. Voor de rest moeten dus nog alle spleten opgevuld worden en de tunnel moet op de bodem aansluiten.
Omdat de originele interieurkuip dus niet gebruikt wordt zal ook het dashbord niet op de gebruikelijke manier vast gezet kunnen worden. In plaats van het dasbord op de tunnel te monteren zal het nu aan de carrosserie vastgekleefd moeten worden, iets wat me eigenlijk ook nog goed uitkomt, gezien 'het kleine extraatje' dat erin komt te zitten.