View Single Post
Old 23-05-2009, 15:50
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Het leek er misschien even op dat deze ook zou stil vallen zoals de evo 6 in den tijd, maar niets is minder waard. Zometeen volgt een update met precies 40 foto's !! Is er dan zoveel gebeurd? Ja en neen... Vooral veel energie gestopt in het dryfitten en perfect maken van de ophanging en chassis. Volg maar eventjes mee...

1/ Het interieur

Dit moet ik zo goed als volledig herbouwen. Nieuwe stoeltjes, achterbank en vloer aanpassen, rolkooi scratchen, ... Zo ook het dashboard aanpassen van rechts- naar linksgestuurd. Er zitten twee dashboards bij, net als een hoop mogelijkheden om het naar je smaak te bouwen. Ik koos uiteindelijk voor het deel dat ook in de wagen zit. Komende opdracht: het stuk in drie zagen en herbouwen. Gelukkig heb ik een voorbeeld bij de evo van TVD (Tim).

Verdere opbouw van het interieur: voor de zoveelste keer mag ik een gelijkaadrig deel doormiddan zagen. Op die manier komt er een nieuwe "achterbank" met hoedenplank en dergelijke...

2/ Spuiten van body en chassis

Beide kregen hun nodige laagjes primer en witte lak (nevellaagjes en een iets nattere. Alles kon lekker uitharden (een weekje !!)

3/ Decals ontwerpen

Terwijl body en chassis aan het uitharden werden, kon ik de decals ontwerpen. Ondertussen kregen ze al een laagje Liquid Decal Film en een paar laagjes vernis. In principe kan ik ze vanavond (zaterdag) op de body plaatsen...

4/ Even dryfitten

Nadat alles uitgehard was, kon ik even kijken wat het ging geven met velgen, banden en dergelijke.

Even de boel omdraaien en woeps, wat een spleten !! Bij Tamiya zijn we anders gewoon. Voorlopig laat ik dit maar zo, want dat zul je niet meer zien, ook al omdat de velgen en banden alles netjes afsluiten...

Voila, dit was 1/4 van de update. Nu even verder buiten werken. De rest komt straks...
Reply With Quote