View Single Post
Old 15-05-2009, 22:59
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Mitsubishi Lancer Evo 8 - F. Pyck 2009 - Fujimi - 1/24

Twee weken terug was ik op de rallysprint van de Monteberg in België, ook wel gekend als "de klemkoers". Ik had op de deelnemerslijst gezien dat filip en Ignace ook van de partij waren. Enkele weken eerder waren ze nog gestart in een Mini Cooper S. Deze wagen wil ik ook gaan nabouwen en ik besloot hen even te vertellen hoever ik stond. Komen ze daar doodleuk met een evo 8 opgereden... Of de Mini wat te klein was???

Ignace begon evenwel over de evo 6 die hij heel graag wil kopen. En over de evo 8. Dat ze het me nu eens heel makkelijk hadden gemaakt om deze na te kunnen bouwen. En gelijk hebben ze:

Dit moet dus lukken... Ik mocht van Filip even netjes plaatsnemen in de wagen om er hopen referentiefoto's van te nemen. Djoene kan getuigen dat ik er heel wat genomen heb onder goedkeurend oog van Filip, Ignace en de crew. Ze zijn trouwens ook van plan om in de Ypres Westhoek Rally met deze gehuurde Van den heuvel wagen te rijden. Dus wat de livery betreft, ga ik nog keuze hebben. Voorlopig hou ik het op deze...

Eerste stap... Welke doos ga ik nu gebruiken? Ook hier kwam Djoene in beeld want in Jabbeke had ik dit doosje van hem overgenomen...

Dit zijn de inhoudsonderdelen oftewel de sprues... Bemerk de twee dashboards (beiden rechtsgestuurd dus aanpassen...). Bemerk de drie mogelijke spoilers (de rode is de correcte). Bemerk de foute velgen en de decals die ik niet kan gebruiken... Er zal dus een hele aanpassing van het interieur nodig zijn. Maar dat ben ik ondertussen al zo gewoon geworden... Dat zal geen uitdaging zijn (of toch LOL)

...
Reply With Quote