Quote:
Originally Posted by Sennake
Echt wel jammer. Nu gaat het spuiten eens goed, nu werken de decals tegen. Dat gezegd zijnde: als je alle witte vlaken gaat spuiten vermijd je die problemen wel, maar ben je er zeker van dat de andere sponsordecals nog wel allemaal van goede kwaliteit zijn?
|
Neen, ik ben er zelfs zeker van dat die na 5 jaar NIET meer van goede kwaliteit zijn. Om mijn wachttijd wat te doden, heb ik immers al enkele decals op de aparte achterspoiler aangebracht. Bij de lettering van de Publiaplic website, die een beetje over de rand heen moet krullen, was er al een letter die brak. Weliswaar een nette breuklijn en bij het gaan liggen van de decal zie je er niets meer van, maar toch. Ik ben dus extra gewaarschuwd. Het ziet ernaar uit dat de decals voor het grootste deel nog goed zijn, maar ze beginnen aan kwaliteit te verliezen. Niet op de lange baan schuiven is dus de boodschap.
Als ik alle witte vlakken ga spuiten, krijg ik heel dat gedoe met over- en onderspray van bepaalde delen, het opkuisen daarvan én het kleurverschil dat er onvermijdelijk gaat zijn tussen de gespoten witte vlakken en de rest van de witte logo's (leeuw op het dak, 206 aan de zijkanten enz.)
Bovendien zal het pas de 2de keer zijn dat ik me aan een 2-kleurenschema ga wagen waarbij dat de scheidingslijn niet wordt afgedekt door een decal (zoals dat bij een Rothmans of jaren '80 Williams model wel het geval was). De eerste keer, vele jaren geleden, heeft het mij 3! kits gekost om een resultaat te krijgen waar ik happy mee was. Sindsdien ben ik er nooit meer aan begonnen en zie er nu ook zo erg tegenop...