Remolie? Die heb ik redelijk vlug in huis gekregen met bijhorende crème-doos-container via onze Guy.

Redelijk weinig modelbouwtijd gehad afgelopen week, dus was het deze avond tijd om definitief te beslissen wat ik ging aanvangen. De 206 nog eens goed onder de loupe genomen en eigenlijk was ie zo slecht nog niet eens geschuurd. Niet al te fijn, maar ook weer niet te brut om er geen extra laag overheen te kunnen doen. Eigenlijk was de laag perfect opgeschuurd voor de volgende laag... Er zat nog wat (wellicht voldoende) verf in de grote Motip spuitbus, dus... dan ga je opnieuw nadenken.
In de remolie? Een mogelijkheid, maar dan zijn we natuurlijk veel verder van huis. Bovendien is het ook altijd een heel gedoe om de olie er weer af te krijgen en de body weer volledig te prepareren om de grondlaag te zetten, de kleurlagen enz. Veel, heel veel vertraging.
Decanteren en nieuwe laag zetten? Ook een mogelijkheid, maar dan moet ik nog wat langer dan vandaag wachten en met de drukke werkweken in het verschiet zou het nog lang kunnen duren vooraleer ik ook deze enigszins omslachtige klus zou kunnen uitvoeren. Minder vertraging als bij het oliebad, maar toch nog lang.
Gewoon een extra laag rechtstreeks uit de spuitbus? What the heck, why not. Als het misgaat, gaat hij alsnog het oliebad in, dus... niks te verliezen.
Bij aanvang leek de laag opnieuw op appelsien uit te draaien... Maar, moet ik nu geen wet-coat zetten? Denk het, dus ietske langer aanhouden tot alles er wat nat begint uit te zien. Opletten voor uitlopers, ja, dat moet goed zijn.
Ben nu een helf uurtje na het spuiten, en het ziet er ok uit. Geen super gloss, laat ik zeggen dat het semi-gloss is, maar wel voldoende glad om decals te zetten. Laten uitharden enkele dagen en dan stillekes aan, aan de decals beginnen. Misschien dat ik in Jabbeke me daar wel mee kan stilhouden 2 dagen.
ps. Zou het dan toch nog ooit gaan lukken - Guido en spuitbussen...?
pps. Foto's volgen later.