View Single Post
Old 25-02-2009, 13:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ik snap een ander ding niet. Motip spuiten, tot daar aan toe. Maar waarom moet die absoluut blinken? Volgens mij zal die Motip maar een matige glans geven, zelfs al is die spiegelglad. Om een echt mooie glans te krijgen is een vernislaag nodig.

Ik herinner mijn build van dit model, en ik had ook geen hoog-glanzend blauw. Waar het echter op aan komt is een gladde laag blauw te krijgen om je decals mooi te kunnen leggen. Dan heb je genoeg met een egale laag, glad gemaakt met de schuurpadjes van Micro-mesh. Als je je blauw lichtjes polijst met 3600, 4000 en 6000 dan heb je volgens mij een perfecte onderlaag voor decals en vernis?

Compounden doe ik alleen op de uiteindelijke vernislaag. En dan nog, want op mijn GT40 is geen druppel compound gebruikt.
Of mis ik iets?
Als de ondergrond niet perfect glad is, gaan de decals ook niet perfect zitten. Vernis daarover zal dat alleen maar versterken en niet wegnemen. Ik ben niet specifiek op zoek naar hoogglazend blauw, maar wilde enkel de appelsien eruit krijgen. Het hoogglanzend blauw is dan een normaal gevolg. Compounden is beter dan schuren met de maten die je aangeeft owv veel te grof voor dit soort van werk, zeker als er nog decals overheen moeten. Je blijft immers met krasjes zitten... Nu goed, ieder zijn manier van werken, maar ieder dingetje dat niet juust, juust is, wordt bij de volgende laag alleen maar versterkt en krijg je er niet uit met meerdere lagen van wat dan ook te zetten - zelfs geen vernis.

Decals komen bij mij enkel op een ondergrond waar dat ik van zeg, ok die is goed genoeg naar mijn goesting. 't is maar welke lat je gebruikt en hoe hoog je ze zelf wil leggen. Bij het begin van deze build lag die op "middelmatigheid", maar gezien de motiviatie, of het gebrek daarvan, heb ik ze toch weeral enkele staties hogerop gehangen. Wat dus impliceert dat ik enkele dingen opternief moet doen, gezien de kas al veel eerder gespoten was.

Ik ben immers op zoek naar een finishing beyond normal, maar da's enkel om mijnen Xi te plezieren. Ik begrijp dat dat soms moeilijk te snappen is.
Reply With Quote