View Single Post
Old 25-02-2009, 10:12
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
1 zaak snap ik niet ... ik vermoed dat je over deze lak decals zal zetten en daarover vernis. Waarom wil je dan een blinkende laag van het blauw? Om het zo genoemde 'silvering' tegen te gaan?
Dan zou je ook eventueel de lak kunnen 'sealen' met een vernislaag en daar de decals op, maar da's volgens mij ook niet nodig.

Met de lakken waar ik mee spuit is alles matt, zeker niet glad. Ik zet er altijd gewoon decals op en dan dadelijk vernis erover.
Wel, 't is vrij simpel. Het blauw is een gedecanteerde Motip spuitbus, dus die blinkt uit zichzelf als je die mooi spuit. Het gladde oppervlak is inderdaad nodig om silvering te vermijden. Echter, gezien het dak lichtjes ingespoten was, ben ik daar gisterenavond nog met compound overgegaan, maar het resultaat was niet meer zoals bij de eerste run. Dju toch. Dus heb ik alles opnieuw mat geschuurd en ga ik RAL 5002 van Zero Paints bestellen. Wellicht dat alles te dik gaat worden, met te veel lagen over elkaar en het geheel dus in de remolie zal gekieperd worden.

Ik krijg altijd stress van spuitbussen en compound...

Last edited by Guido; 25-02-2009 at 11:07.
Reply With Quote