View Single Post
Old 09-12-2008, 22:45
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

So far so good, zullen we maar zeggen. Maar het zou niet één van mijn projecten zijn als er weer niets verkeerd gaat ...

De blauwe body werd met 2K-vernis gespoten, om te zorgen dat we geen silvering zouden zien na het plaatsen van de decals. Ik heb de body dan een keer gepolijst met grit 4000, 6000 en 8000 en dan met Tamiya coarse polish nog eens opgeblonken. Geen problemen hier. De basis voor het leggen van de decals is OK.

De eerste decals kunnen erop, en ik ben begonnen aan de neus. De oranje vlakken aan de voorste vleugels leken me een goed punt om te starten. Meteen werd al duidelijk dat de decals ófwel niet meer van de jongste zijn, dan toch in ieder geval wel zeer fragiel. Een breuk in de decal was het gevolg, en op de koop toe ging hij na het aanbrengen van setting- en sol-vloeistof ook nog wegkruipen. Het effect is nu dat er lelijke rimpels in de decal zitten, en ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik ze zou moeten zien weg te werken.

ik denk er aan om die vlakken te spuiten. Ik zou de vorm van de decals kunnen gebruiken om een template te maken, daarna de decals verwijderen met bv. grit 2000. Eventueel de neus bijspuiten met 2K-vernis en dan het oranje spuiten met Zero Paints. Alleen heb ik schrik voor de andere decals, die moeilijker te spuiten zijn. Ik denk er aan om ze een behandeling te geven met Liquid Decal Film.
Ook heb ik schrik dat het aantal lagen vernis te veel gaat worden, zodat het model te vet gaat lijken.

Wat denken jullie hiervan?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC08007.JPG
Views:	832
Size:	111.0 KB
ID:	11900   Click image for larger version

Name:	DSC08009.JPG
Views:	815
Size:	136.1 KB
ID:	11901   Click image for larger version

Name:	DSC08010.JPG
Views:	829
Size:	97.5 KB
ID:	11902   Click image for larger version

Name:	DSC08008.JPG
Views:	811
Size:	134.7 KB
ID:	11908  

Last edited by Dominique; 10-12-2008 at 20:06.
Reply With Quote