View Single Post
  #77  
Old 07-12-2008, 19:14
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Dit heb ik ergnes in 2008 gepost, en wat kunnen we vast stellen?
Er mochten dan wel véél verschillende GT2's (lees in ALMS) gereden hebben, Porsche en Ferrari hebben zo goed als geen concurrentie gehad van de andere merken wat wel spijtig is.
Op de Aston Martin (en officieel de Spyker ) na waren de concurrenten allemaal priveprojecten. In het International GT Open kon de Sunred nog af en toe tegenstand bieden, echter dit is volgens mij geen echte GT2, in ieder geval niet FIA of ACO goedgekeurd.

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Het ziet er naar uit dat we voor 2009 de Panoz volledig mogen schrappen van de lijst, tenzij ik mis ben?
Denk het ook, in ieder geval geen ontwikkelingen die de Panoz competatief maakt.

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Corvette en Aston lijken mij in verloop van tijd wel volwaardige concurente te worden van Porsche of Ferrari, dat zou alvast zo moeten zijn aangaande de spirit van de twee merken.
Indien de situatie bij GM geen roet in het eten gaat gooien ben ik van overtuigd dan de Corvette een waardige tegenstander gaat worden.
Het AM project kan me nog niet helemaal overtuigen, misschien dat er nu verandering in gaat komen vanwege het wegvallen van het GT1 fabrieksproject.

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Ik weet niet of die 'besproken Chevrolet motor' voor Spyker er komt, maar zou dit dan Spyker in staat brengen mee te kunnen strijden met de top?
De afgelopen jaren was de Audi motor vaak een reden voor uitvallen. Misschien dat een Chevrolet motor hier verandering in kan brengen?

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Reiter en Lamborghini, is altijd een mooie combinatie geweest dus ben ik wel eens benieuwd wat ze van die GT2 gaan maken. Hun GT1 project is, naar mijn mening nooit iets groot geworden maar GT3 was dan weer véél beter. Zal afwachten zijn hoe ze het met de GT2 ervan afbrengen.
Ik ben ook benieuwd naar deze wagen. Het project is een aantal maanden geleden al aangekondigd, inmiddels is het erg stil. Ik hoop dat de Russen niet afgehaakt zijn. Zonder fabriekssteun van VAG zal het wel moeilijk zijn om om hetzelfde niveau te komen als Porsche en Ferrari.


Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Over die Viper en Ford GT2 kunnen we kort blijven, zolang deze geen officiele steun krijgen en een privé project zijn moeten we er niet veel van verwachten. Zo is die Corvette onder Markland en Riley ook nooit iets geworden maar zal dat wss (laten we toch hopen) met P&M wel een knaller van formaat zijn.
Met de huidige situatie bij de Amerikaanse autofabrikanten verwacht ik geen support van Ford en Dodge. Bovendien wordt de Ford GT niet meer gemaakt dus het heeft sowieso weinig zin voor Ford om in te stappen. De Ford Mustang lijkt me niet echt geschikt voor GT2.

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Laatste waar we iets van zouden kunnen zeggen is de BMW M3, ben ik het benieuwste naar en hoop ik ook dat hij als volwaardig GT2 zal worden beschouwd (erkend) worden door FIA, ACO etc...

Een pracht van een wagen die ik graag zou willen kunnen bewonderen in België volgend jaar, of zal het maarpas 2010 worden voor Europa?
Ik heb vertrouwen in de nieuwe GT2 van BMW. Hopelijk gaan de Duitsers deze wagen, in tegenstelling tot de vorige GT2, wel leveren aan klanten. Helaas is de huidige wagen niet volgens het ACO/FIA GT reglement en mag dus (nog) niet racen in Europa, heel jammer maar als je een wagen bouwt die niet volgens de regels is kun je dat verwachten (zie ook Maserait MC12).

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Meer nieuws? Vuur maar af zou'k zeggen!!!

EDIT:

Ben ik er nog eentje vergeten, http://www.racingworld.it schrijft dat radio lemans het had over een Jaguar in GT2. Dit zou voor ALMS 2009 bedoeld zijn.

Is dit dan op basis van de GT3?

Denk dit wel al ergens op het forum te hebben gelezen maar wou hem hier in de thread ook even vermelden.
Volgens het radioprogramma Midweek Motorsport op Radio Le Mans wordt de Jaguar GT2 tijdens de Detroit Autoshow gepresenteerd.
Midweek Motorsport: Series 3 - Episode 40 (rond 1 uur 44 min)
Reply With Quote