View Single Post
Old 05-12-2008, 11:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
De opmerking die hier wordt gelanceerd omtrent het beschrijven van een kit bij het begin van de bouw is misschien niet helemaal terecht. Het is zo dat sommige bouwers in het begin van hun build de inhoud van de kit in detail beschrijven (ik ben daar zelf eentje van), maar ik vind het ook een logische zaak. Wanneer je een kit start, dan weet je in feite niet veel over de kwaliteit van de kit, behalve van datgene echt tast- en zichtbaar in de doos ligt. Het is pas nadat je hem hebt gebouwd dat een volledig overzicht inclusief relevante conlusie kan worden gegeven. Of het zou moeten zijn dat je de kit al ooit hebt gebouwd natuurlijk.
De oproep is gebaseerd op het principe zoals het in het begin uitgedacht was. Toen was het niet de bedoeling om een complete review neer te zetten waarin je alle bouwervaringen neertikt. Daarvoor bestaat er mijns inziens het gedeelte op de werkbank. Hier kan iederen in detail volgen hoe en wat en als laatste post kan je er dan een eindconclusie inzetten.

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
De oproep zou dus moeten zijn: zet een gedetailleerde review van al je gebouwde kits in dat subforum, en cross-link het dan naar je WIP en terug. Verwijs van in je WIP naar je galerij en de review, van de galerij naar de WIP en review, en van in de review naar de WIP en de galerij, dan vind je later alles in 1 enkele klik terug.
Wat je hier neertikt houdt een heroriëntering van het sub-forum in, waar ik niet zo'n voorstander van ben. Het wil immers zeggen dat je gaat crosslinken naar 3! sub-fora, waar zijn we dan mee bezig?

Ik geloof dan ook dat het sub-forum "Kit-Reviews", ook niet meer dan dat zou moeten zijn. Naar analogie met alle vakliteratuur, waar je ook korte productbeschrijvingen kan vinden. Uitgebreide testen enz horen in die rubriek niet thuis. In ieder magazine heb je de rubriek "Products" en de rubriek "Test".

Als ik naar Kit reviews op zoek ben, wil ik niet weten hoe dat die kit zich nu laat bouwen. Ik wil gewoon weten wàt er in de doos zit en wat de eerste indrukken zijn. Gewoon omdat ik in veel gevallen de doos zelfs niet kan opendoen, zeker niet als ik via het internet ga bestellen.

Wanneer ik dan ook nog eens de review erbij geserveerd krijg en moet lezen van hoe dit ding zit laat bouwen, verlies ik weer veel te veel tijd. 't gaat om het internet, dus liefst in eerste instantie snel kunnen vinden én korte stukjes lezen.

We hebben allemaal samen 1000'en dozen in onze stocks steken... Momenteel is nauwelijks iemand aan het bouwen (een stuk of 5 niet te na genomen), dus laten we met zijn allen die "modeling blues" bestrijden door de inhouden van onze kits te fotograferen en deze in de kit review te posten. Door de crisis gaat er bijna niemand skieën dit jaar, dus zitten we thuis toch maar enkel naar die stock te staren... Daarmee hebben we "in een wip" enkele 10-tallen reviews online staan. Als we moeten wachten tot wanneer een kit gebouwd is om er dan een review van te schrijven, zijn we 10 jaar verder en hebben we nog niks deftigs bij elkaar, zeker aan het ritme - mezelf inclusief - waarmee sommigen hier bouwen...

Wie begint er eerst aan?

Last edited by Guido; 05-12-2008 at 11:19.
Reply With Quote