Ik ben dan eindelijk nog eens aan de modelbouwtafel kunnen gaan zitten, na een onderbreking toch enkele maanden. Dit is de stand van zaken per vandaag:
1. De twee bodies staan in hun basiskleur. De linkse werd in Zero Paints Gulf-blauw gespoten. Dat maakt dat deze kleur mat is, en later nog een laklaag zal moeten krijgen. De goudkleurige werd met ModelMaster enamel gespoten. Het is de eerste keer dat ik een body met enamel spuit, en ik moet toegeven: op voorwaarde dat hij goed verdund is, is het echt een plezier om mee te werken! Dat smaakt (neem dat niet letterlijk ...

) naar nog.
2. Eén van de twee interieurs is bijna afgewerkt. De gordels moeten nog worden aangebracht. Op deze foto's zie je hoe alles eens werd drooggepast. De zetels met de PE-verbetering die ik zelf heb aangebracht (de alu ringetjes rond de perforaties in de zetelbekleding). Daarnaast is er ook al wat van de PE-set voor de GT40 gebruikt (zie bovenaan deze thread), zoals de shift-grille en de bedekplaten van de tankvuldoppen. Je ziet op de foto's ook een summiere bedrading ter hoogte van de "passagiers"-zetel (aan de linkerkant van de wagen in het geval van deze GT40). Op mijn referentiefoto's vond ik daar regelmatig een hele nest van draden terug, meestal nogal een zootje, en ik heb de lijnen van de dikste kabels genomen als basis. Eens het dashboard gemonteerd ga je er nog maar weinig van zien, daarom heeft het ook de indruk van nogal ruw gemonteerd te zijn.
3. Als laatste toevoeging heb ik nog de moeite genomen om rond de ruit nog enkele bouten en bevestigingen over te nemen van mijn referentiefoto's.