Quote:
“Volgend jaar rijden we in Dutch GT4 drie races per evenement: twee sprintraces van 25 minuten elk en een hoofdrace van 50 minuten”, vertelde de Competition Manager van Circuit Park Zandvoort Ron Boon.
|
http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=nat
3 races is niet verkeerd.
Ik ga er vanuit dat bij de sprintraces geen rijderswissel is. Dus coureur A rijdt sprintrace 1 en coureur B rijdt sprintrace 2. Tijdens hoofdrace halverwege een rijderswissel.
Eindelijk zero tolerance:
Quote:
Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan het Dutch GT4 Championship. Een zero tolerance-beleid zal volgend seizoen moeten zorgen voor weinig incidenten en faire gevechten op de baan. De beslissingen van de wedstrijdleiding worden bindend, want de organisatie voorkomt met de nieuwe aanpak dat er rechtszaken aangespannen kunnen worden tegen opgelegde straffen.
Ron Boon, Competition Manager van Circuit Park Zandvoort, geeft uitleg: “De NAV in samenwerking met Circuit Park Zandvoort blijven de wedstrijden organiseren, maar het Dutch GT4 wordt geen officieel Nederlands kampioenschap. Onder de huidige regelgeving hebben wij niet of nauwelijks de mogelijkheden om rijders die zich schuldig maken aan onsportief rijgedrag uit te sluiten van deelname. In het verleden zijn er te veel beroepszaken geweest die op procedurefouten zijn teruggedraaid. Dat willen de rijders die aan het GT4 gaan deelnemen niet meer. In onderling overleg is besloten om ‘noodgedwongen’ niet meer onder de vlag van een NK te gaan rijden. De rijders en wij als organisatie willen aan het einde van elke racedag een definitieve uitslag hebben en geen protesten en beroepszaken meer. Dit zorgt voor een strenger beleid en zal leiden tot minder schade en meer respect voor elkaar op de baan.”
Ook voormalig Formule 1-coureur Michael Bleekemolen is te spreken over het strenge beleid. “Een klasse als het GT4 met relatief dure auto’s valt of staat bij het aantal schades. Daarom vind ik het een heel goed initiatief om de wedstrijdleider immuniteit te geven, als je nu iemand van de baan rijdt heb je grote kans uitgesloten te worden van het volgende raceweekend. Met deze immuniteit heeft het ook geen zin om een zaak aan te spannen bij het CAR, wie fout is moet zijn staf accepteren of thuis blijven!"
|
Bron:
GT4 pr
Waarom wordt het reglement dan niet aangepast?