View Single Post
Old 09-08-2008, 22:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Okey laatste update... Daarna kunnen we weer gaan bouwen...

Vorige week bleek plots een grove fout of noem het gemakzucht van Aoshima. De kit is gemaakt als RHD. Het stuur zit dus rechts. Maar op de boxart kun je duidelijk zien dat de bestuurder Ove links zit, allez rechts op de foto, maar de wagen komt naar je toe... Ook de decals wijzen in die zin want aan de bestuurderszijde (volgens Aoshima) staat de copiloot bovenaan...

Dus... Dat zorgt voor extra uren die niet voorzien waren in deze bouw. heel even dacht ik van: ah laat ons maar zo verder doen. Maar dat kan niet natuurlijk. Dus moet er heel wat veranderen in dat interieur en ditmaal mag ik ook de omdraaiing van de ruitenwissers niet vergeten he (cf Corolla van Mikkola een paar maanden terug)

Allez, ik kon gaan hakken en zagen, te beginnen met het dashboard. Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

Het origineel:

En nu maar zagen met PE-zaagjes (wel fun hoor daarmee en beter dan het uitsnijden met een hobbymesje):

Zo moet het er dan uitzien:

Even alles vastlijmen:

Voila. Alles kon dan drogen en hard worden. De dag nadien werden de gaten en kieren opgevuld met stukjes plasticcard en kwakjes putty. Hier heb ik nog geen foto van maar dat volgt gauw. Volgende stap zijn dan de wijzerplaten omdraaien. Dus dat wordt uitboren in plasticcard en dan de originele wegschuren en vervangen...

En zo is het OOTB-gedoe weer niet gelukt... Ah ja... Als je een kit zelf kunt verbeteren, dan heb je er toch veel meer voldoening aan he? Daarmee zie ik het ook weer zitten. Het zal wat langer duren dan gepland, maar nadien zal ik me weer voldaan voelen...

Next up: het hele interieur ombouwen van RHD naar LHD.

Grtzzzz aus der Schweizzzzzzz...
Reply With Quote