View Single Post
Old 26-07-2008, 20:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Mooie start! Maar je kent me, toch enkele (opbouwende) kritische opmerkingen.

Eerst en vooral is het jammer dat Tamiya deze 962 zo weinig aandacht geschonken heeft, zeker als je weet hoe gedetailleerd de 956 is. Het ergst valt dit op aan de deuren, waar de radiators ineens ophouden en "samensmelten" met de deuren. Er bestaat een transkitje met 2 volledige deuren en 2 volledige radiators om dit belangrijkste euvel te verhelpen. Te laat voor deze bouw wellicht, maar misschien een tip voor de toekomst. Ik heb zo'n transkitje liggen en breng het wel eens mee naar een volgende meeting.

De ruitpartijen dan. Die stipjes kan je wel degelijk wegkrijgen hoor: gewoon wegschuren en met de Micromesh set van 1500 korrelgrootte tot 12000 korrelgrootte polishen en je ziet er niets meer van.

Ook enkele details zou ik weggeschuurd hebben om ze later als echte onderdelen te scratchen: de sleepogen, de schakelaars om de brandblusser in gang te zetten en de motor elektrisch te onderbreken, en de "valse" uitlaten. Nu alles gespoten is, is dit bijna niet meer te doen, maar je bent deze WIP-thread dan ook pas begonnen nadat het spuitwerk klaar was, dus ik kon moeilijk tips geven alvorens de thread opgestart was natuurlijk...

Maar over het algemeen ziet het er dus wel een puik begin uit en ben ik zelfs een beetje jaloers op dit model omdat ik het ook wel zou willen bouwen. De extra spoiler vooraan is prima gelukt trouwens.

Doe zo voort!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote