[QUOTE=Jay;235704]Ik kan je redenering wel volgen, maar iedereen gaat er van uit dat de piloten slechte bedoelingen hebben ipv uit te gaan van de eerlijkheid van de piloten!
Grtz[/QUOTE
Eh, piloten in teamverband hebben altijd slechte bedoelingen. Neem dat maar als uitgangspunt. Het spijt me oprecht als ik jouw beeld van de mensheid in het algemeen en van teamspelers in het bijzonder hiermee verstoor.
Het probleem is echter eenvoudig te ondervangen en dat gebeurt ook in de praktijk: een duidelijk onder de 60 Km/U rijdende auto heeft kennelijk een probleem waarvan helaas ook anderen last hebben en zal dus met een zwarte vlag binnengehaald worden. Daarmee is de "rijdende chicane" voorlopig aan de kant. Er kan dan, louter vanuit interesse, een belangstellend gesprek met de rijder plaatsvinden. Dat kan enige minuten duren. Daarna mag hij de race vervolgen.
Dat doet ie daarna nooit meer.
Ondertussen heeft de kopman van het team (laten we 'm zo maar noemen) wel degelijk voordeel gehad van dit hele gedoe. Misschien moet die ook even worden binnengehaald voor een kort gesprekje. Dat gesprekje kan zolang duren als de wedstrijdleider het nodig acht. De tijd die hiervoor wordt uitgetrokken kan toevalligerwijs precies gelijk zijn aan de tijd die hij gewonnen had door het "grapje".
Je hoeft het ze maar 1 keer te laten proeven en ze snappen het. Geloof me, het werkt