View Single Post
Old 05-06-2008, 19:37
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Zoals je al zelf aan hebt gehaald stonden er maar 4 man op post. Dit was niet de enige post met een kleine bezetting. Op Post 17, de post van de Ickx chicane stond MAAR 2 man.

Als je de jongens die komen vlaggen nog eens op hun vingers gaan tikken omdat ze BBQ gaan doen, dan ga je nog veel minder volk hebben.

Oké, het is ongehoord dat de postoverste de BBQ aanmaakt tijdens een race terwijl er op P11 genoeg ander volk staat. Maar wat doen we eraan.

Een opmerking geven kan je doen maar dan loop je ook de kans dat ze Spa-Francorchamps verkiezen boven Zolder. En dat zou ikzelf nog niet zo raar vinden als je weet wat er afgelopen weekend reed op Spa en wat op Zolder. Keuzes zijn snel gemaakt hoor...

Mvg
Ten eerste : jouw mening is enorm gekleurd. Ik zal niet in detail treden...
Ten tweede : je kent er niets van.
Ten derde : je spreekt jezelf tegen in de reply hiervoor.

Je vindt dat BBQ-en op post (niet achter de draad in de buurt van de post maar wel degelijk op post) ongehoord is maar je mag de postoverste hiervoor niet op de vingers tikken. Rare mannen die amateurfotografen. Er zijn echter meerdere instanties die dit zouden kunnen. Zoals de veiligheid van CZ, de RACB, de NKBK, de organisator, de cup-promotor, de verzekeraar etc. Ze zullen best hun redenen hebben om dit niet te doen. Al kan ik heel wat redenen opsommen om het wel te doen.

Stel je maar eens voor dat er zich een ongeval voordoet waarbij wordt aangetoond dat de BBQ rechtstreeks of onrechtstreeks de oorzaak of aanleiding van het ongeval is of tot een verergering van de gevolgen heeft toegedragen. Ik wil niet in de plaats van de baanpost of zijn hiërarhische meerderen staan. Ze rijden met u van het kastje naar de muur, zoals ze zeggen. De inbreuk "Schuldig verzuim" is in het strafwetboek nogal ruim omschreven zoals je misschien wel weet, of ook niet...

Dat er gelijktijdig een wedstrijd is in Spa, Zolder, Maasmechelen of waar dan ook, daar heeft de piloot die op post 12 in de muur gaat, geen boodschap aan. Ook dat heeft simpelweg met organisatie van de kalender en met logische inzet van je effectieven te maken. Opnieuw een taak voor RACB, NKBK, CZ, Spa etc... Uiteraard in overleg, en daar wringt het schoentje.

Sommige baanposten maken een te groot verschil tussen een wedstrijd F1 en laat ons maar zeggen 2PK's. Ik ben ermee akkoord dat de adrenaline tijdens een F1-wedstrijd wat hoger ligt dan bij 2PK's, ook bij baanposten. Al kan ik me niet inbeelden dat een postoverste gaat BBQ-en tijdens de kwalificaties van de F1. Alhoewel, ik zou er ook niet te veel durven op verwedden...

Kortom : iedere piloot verdient eigenlijk evenveel aandacht met het oog op zijn veiligheid.

Over foto's nemen op post ga ik niet opnieuw beginnen. Daar hebben we het enkele jaren geleden al eens over gehad. Het zal wel ergens op het forum te vinden zijn.

C U

Misschien wat afsplitsen want het gaat hier al lang niet meer over de SC.
Reply With Quote