Quote:
Originally Posted by Sennake
Ja, die hing aan de leiding in GT1 toen hij in botsing kwam met een proto. De capeau vloog open en dekte nagenoeg de ganse voorruit af, dus moest hij de pits in. Dat was nog allemaal geen probleem, maar die mechaniekers rukten in paniek de capeau gewoon van de wagen af en dachten hem terug de baan op te sturen zonder capeau. Maar dat was buiten de officials gerekend, die de wagen tegenhielden en het team verplichtte om een nieuwe capeau aan te brengen wat natuurlijk niet meer ging omdat de scharnieren afgerukt waren. Dus moest de ganse boel vastgeplakt worden met Ducktape, wat zodanig lang geduurd heeft dat de eerste plaats ondertussen weg was...
|
@Sennake, gefeliciteerd met het veelvuldig gebruik van een onbestaand woord,nl. “capeau”. Hoewel het bijzonder Frans klinkt, is het in geen enkel woordenboek terug te vinden. Met wat goeie wil is het een contaminatie van de twee Franse woorden chapeau en capot, en eigenaardig genoeg zou het samengestelde woord nog enige zinvolle betekenis kunnen hebben. Hoed en kap, ja, daar zie ik nog wat in voorzo’n Peugeot 908 HDI FAP
De reden waarom ik over het woord capeau ben beginnen filosoferen is louter toevallig.
Bij mijn terugkeer uit Spa, waar het incident met de motorkap of capot zich voordeed, begon mijn schoonpa over het einde van WO II. Volgens zijn ervaringen brachten de Amerikanen drie zaken mee naar België: sigaretten, chocolade, en .......capots anglaises!
Ook in dat geval zou capeau een gepast woord zijn, hoed en kap dekken immers de lading.
En dat allemaal om te bevestigen dat we een fijne dag te Spa hebben beleefd, ook al was de race wat minder spannend dan die van Barcelona, of beter nog, Monza. Langs den draad bleek de strijd in GT2 en LMP2 het meest intens.
De naakte cijfers: Peugeot – Audi: 3-0
Erg benieuwd wat we over een maand gaan meemaken.
Zolang de motorkap maar blijft zitten is er niets aan de hand.