View Single Post
Old 31-03-2008, 12:58
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Het was een leuke race gisteren. Proficiat aan de organisatie, alles is vlekkeloos verlopen. Enkel 1 klein puntje van kritiek: er was 1 deelnemer op de baan die toch wel echt traag was (allemaal rondetijden van boven de 1 minuut), en dat leverde toch soms wel gevaarlijke situaties op. Voor de rest was alles prima.

Een klein raceverslag. Toen ik die zondag opstond, voelde ik me een beetje ziek, en dit was nog steeds zo toen ik de kart instapte. Dat zag er dus niet zo goed uit. Bovendien had ik niet zoveel vertrouwen in mijn kart. Als ik mijn stuur recht zette, stonden mijn voorwielen allesbehalve recht. De sporing van de kart leek me niet echt meer in orde (misschien iemand die er serieus hard mee gebotst heeft??). En mijn wantrouwen in de kart bleek helemaal terecht. Ze had namelijk gigantisch veel onderstuur. Sommige tragere bochten, vooral het stuk na de brug dan, waren echt onmogelijk om een beetje deftig te nemen, zoveel onderstuur had de kart. Na een tijd in de race begon ik er stilletjesaan beter overweg mee te kunnen. Dan stuurde ik gewoon al in een stuk voor de bocht eraan kwam. En dan maar hopen dat de kart op het juiste moment begon in te sturen. Niet echt makkelijk en ideaal rijden, maar het lukte nog wel (in combinatie met de kart wat scheef zetten). Maar zowiezo verloor ik dan nog wat tijd in de tragere bochten.

Tijdens de kwalifs had ik wel nog teveel last van het onderstuur om een beetje deftig te rijden, zeker in combinatie met koude banden/baan, en veel verkeer op de baan. Gelukkig toch nog een 2de tijd kunnen rijden. De start verliep dan vlekkeloos, en kon vrij eenvoudig aanpikken bij ing1, de polesitter. Die piloot was blijkbaar niet gewoon om een race te leiden, ofwel maakte ik veel indruk , want hij was ongelooflijk zenuwachtig. Zat meer achteruit te kijken dan vooruit, en maakte het ene kleine foutje na het andere. Kon er echter niet direct van profiteren, aangezien hij telkens een groot gat kon slagen in het technische gedeelte na de brug. Maar uiteindelijk maakte hij toch een fout, en kon ik hem voorbij. Toen er iets later nogal veel volk aankwam om te dubbelen, was het tijd voor mijn 1ste pitstop. Steve (Road2Racing 1) deed dat 1 ronde later ook, en kon me daardoor inhalen qua positie. Hij lag dan virtueel aan de leiding, en ik 2de. We konden samen goede tijden rijden, en een definitieve kloof met de rest slagen. Af en toe had ik wel de indruk dat ik op sommige plaatsen sneller was, maar wou eerst zeker de 1ste en 2de plaats verzekeren voor ik verdere actie zou ondernemen Op een bepaald moment dook hij dan terug de pits in (net op het moment dat ik een geslaagd inhaalmaneuver had ingezet trouwens ), en wist ik dat ik nu het verschil moest maken. Er alles uitgehaald, en zo wat voorsprong kunnen nemen. Dan op het juiste moment de pits ingedoken, en Steve kunnen voortblijven. Hij kwam wel snel aan, maar had net genoeg voorsprong. Hij probeerde nog een inhaalmaneuver, maar de afstand was te groot om dit te doen lukken. Dus ik bleef hem voor, en uiteindelijk toch nog wat afstand kunnen nemen. Zodat ik (toch wel onverwacht) als 1ste de finish ben overgekomen na een mooie strijd. Steve en ik waren echt wel gewaagd aan elkaar, dus het was zeer nipt, en hing af van details. Maar dat maakt het dus net een leuke race.
Reply With Quote