View Single Post
Old 28-03-2008, 19:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
In de kit is er een piloot figuurtje bijgeleverd die ik uiteraard zal inbouwen.
Alleen jammer dat het vizier van de helm niet meegeleverd is... Nu ga ik nog moeten vragen aan 'een paddocker' of er iemand is die dit in reserve heeft en/of eventueel kan missen.
Ik heb er hier nog wel enkele liggen die je mag hebben, maar... ik zou het afraden. Die kit-viziertjes zijn bijna een mm dik wat niet echt op schaal is tenzij Boutsen met een kogelvrij windscherm reed natuurlijk. Daarom is het veel beter om een stukje plexi uit te snijden (elke verpakking bestaat tegenwoordig wel uit van die doorzichtige plexi) om er de vorm van een scherm mee te imiteren. Daarna boor je links en rechts in de helm 2 gaatjes, waarna je het scherm er overheen plakt met wat masking tape. Zo teken je de plaats af waar de gaatjes in het scherm moeten komen, en je boort ze ook uit. Dan knip je 2 kopspelden op de juiste lengte en bevestig je het scherm aan één zijde met een kopspeld in de helm. Daarna doe je hetzelfde aan de andere zijde. Om het wat gemakkelijker te maken kan je het scherm eerst met masking tape terug bevestigen zodat het aanbrengen van de kopspeldjes iets makkelijker gaat. Het windscherm is zo veel beter op schaal, en met wat geluk kan het zelfs nog open en dicht ook. Zelfs van die donkere schermen kan je op die manier gemakkelijk maken van donkere plexi (ik gebruik daar altijd de negatieven van een oud filmrolletjes voor).

Succes!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote