Thread: Group build?
View Single Post
  #10  
Old 14-12-2007, 20:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by jpscelica View Post
Heren bouwers (zijn er ook vrouwen die zich bij de Paddock hebben aangemeld?)

Nmm heeft het bouwen in de vorm van een zgn group build niets te maken met hokjesgeest, meeloperij of eentonigheid. Het gaat er naar mij mening meer om een een bepaald modelbouw onderwerp of thema nader uit te diepen, juist binnen dat onderwerp of thema tot discussies en het uitwisselen van ideeen te komen. Maar dat is mijn mening, één van de zovelen.

Groet
jpscelica, één van de zogenaamde Noorderburen
Er is ook een vrouw aangemeld als modelbouw(st)er.

Group builds hebben volgens mij ook niet direct te maken met de zaken die jij vermeld (hokjesgeest enz.) Wat er bedoeld werd, denk ik, is "het is niet omdat het elders gedaan wordt, dat wij het ook moeten doen". Het gaat inderdaad over datgene wat jij aanhaalt. Maar in de praktijk werkt dat toch niet zo goed. Als ik zie wat er op AF gebeurt, dan zijn het gewoon alle fans van een bepaald onderwerp die allemaal rond hetzelfde thema gaan bouwen en dan tot vervelens toe "Ah, Oh, Yes, Nice, great" en dat soort van complimenten naar elkaar slingeren. Op Mautomobile hebben ze eens "Racers uit de jaren 80 gedaan", veel zijn er toen vol goede moed begonnen, maar of er veel de eindmeet gehaald hebben, durf ik betwijfelen.

Verder is er nog iets belangrijks dat ik wil meegeven. Als je een group build wil doen, moet je voldoende volk hebben op je forum, wil er iets leuks uit ontstaan tenminste. Het volstaat om in het subforum "Op de werkbank" eens een kijkje te nemen en je zal snappen wat ik bedoel. We zijn (slechts) met goed 15 bouwers die regelmatig bouwen - ok, we maken kabaal voor 138, maar soit, da's nog iets anders - dus gewoon met te weinig om een group build op te zetten. En als je wil, we doen de klok rond group builds, zoals daar zijn Toyota Rallywagens, Belgen in de rally enz.

En voor de slechtlezende deelnemers aan deze discussie : zolang als ik er voor iets tussenzit, gaan we geen group builds opzetten op De Paddock.
Reply With Quote