View Single Post
Old 08-12-2007, 12:34
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

FIA vs McLaren-Mercedes: heksenjacht of niet?

Te lezen in een artikel van Het Belang van Limburg op zaterdag 08/12/2007:

- "De FIA spreekt Renault niet vrij van de beschuldiging van bedrijfsspionage, maar schort de straf op omdat de tekeningen van McLaren die bij Renault zijn gevonden slecht geïnterpreteerd zouden zijn. De informatie rond de schokdempers was wel gebruikt, maar Renault had de werking van het systeem dermate slecht begrepen dat het kampioenschap niet werd beïnvloed."
De bedenking die je zou kunnen maken is dus de volgende: hadden ze de tekeningen, of hadden ze de tekeningen niet? En hebben ze de tekeningen gebruikt of niet? Kan er dus sprake zijn van spionage of niet? McLaren-Mercedes is voor dezelfde feiten zwaar beboet.

- McLaren-Mercedes moet 1 maand voor de aanvang van het seizoen zijn auto voor 2008 laten doorlichten door de FIA. Die zullen dan oordelen of de ideeën die ze onrechtmatig hebben verkregen toch niet stiekem in de auto zijn toegepast. De FIA zal zich bij de controle (of tenminste bij de beoordeling ervan) laten bijstaan door Ferrari en de andere teams.
Excuseert u mij even? Spionage? Welnee, we geven gewoon de blauwdruk van de McLaren voor 2008 aan al de concurrenten en dan is er later geen sprake van spionage meer als iemand de ideeën ook gaat toepassen? Een buitenkansje voor Ferrari en de bevriende teams ...

- de FIA zet het licht op groen voor een rechtszaak tegen de britse krant Sunday Times omdat Martin Brundle in zijn column had beweerd dat de FIA een heksenjacht tegen McLaren-Mercedes zou voeren.
Na het vorige te hebben gelezen, moet je al een gek zijn voor je zoiets durft te beweren ...

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet echt pro-McLaren, noch contra-Ferrari, maar dit is je reinste kleuterschoolpolitiek. Wanneer je denkt dat de FIA zichzelf weer eens heeft overtroffen, dan komen berichten zoals die hierboven. Het herinnert er mij weer eens aan waarom ik de laatste 2 jaar zo goed als geen enkele wedstrijd meer heb gevolgd, en ook waarom ik het volgende seizoen integraal mag missen.
Als ik Ron Dennis zou heten, ging ik mijn contract met de FIA eens heel fijntjes laten uitpluizen, en eens ernstig beginnen denken of het niet beter zou zijn om bij de eerste de beste gelegenheid uit F1 te stappen en in een andere competitie inschrijven...
Je moet al krankzinnig zijn om nog met zulke mensen te willen samenwerken.
Waar blijft dat alternatieve kampioenschap?