Quote:
Originally Posted by Gulfie
Mijn idee ...
In de mousse zit weekmaker om het boeltje soepel te houden. Deze weekmaker is zeer aggressief en heeft de vernis aangetast (als het ware lichtjes ingevreten).
Ik zou volgend transport gewoon met WC papier en tape proberen, niet meer met mousse.
|
Ik volg je redenering helemaal, maar... ik bescherm mijn Porsche 911 Turbo al een gans jaar met dezelfde vitrinekast en dezelfde mousse, en daar is het probleem nooit opgetreden. Dus moet ik op zoek naar essentiële verschillen tussen de 2 modellen. Beide zijn vernist met Gunze vernis, en beide hebben minstens 2 à 3 weken droogtijd gehad alvorens "verpakt" te worden. Beide hebben onder de vernis Tamiya spuitbus lak zitten, zij het verschillende kleuren (zilver voor de Porsche en geel voor de Ferrari). Daaronder zit Tamiya primer, en daaronder zit een Tamiya plastic body tegenover een Gunze Sangyo body. En daar zit het essentiëel verschil, denk ik, want herinner u dat ik in het begin ook serieuze problemen gekend heb bij het spuiten van die Ferrari met Motip autolak...