Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik heb ondertussen heel wat verder gedaan aan de Ferrari en ik zal er ook wel foto's van posten,...
|
Ok, belofte maakt schuld. Hier de stand van zaken tot op het moment dat ik besefte dat ik de banden niet op tijd zou binnenkrijgen.
Het chassis is op de uitlaten en de wielen na, helemaal af. Ook de interieurdelen die aan het chassis bevestigd moeten worden zitten er op. Ik heb de zetels wat aangekleed met basic jaren '60 gordels en op de vloer heb ik een zelfklevend matje gekleefd.
Het dashbord is ook helemaal afgewerkt. Het onderdeel bestond geheel uit chroom, en de bedoeling was van alles behalve de sierringen rond de meters en de knopjes matzwart te schilderen. 't Is eens iets anders. Daarna heb ik de meters aangebracht en geseald met een druppeltje epoxylijm. Het stuur werd gemonteerd en op kleur gebracht.
De uiteinden aan de uitlaten werden ook aangebracht. Ze zijn niet bekleed met BMF noch gespoten met Alclad, maar gewoon geschuurd en gepolijst totdat ze uit zichzelf blonken als spiegels. Dat is het voordeel van whitemetal natuurlijk. Je kan het polishen als echt metaal.
Deze foto illustreert perfect hoe abrupt er ineens een einde kwam aan mijn motivatie en mijn project: de onheilsmail kwam binnen op het moment dat ik alle ruiten langs binnen- en buitenzijde geschuurd en gepolisht had omdat er gietnaden op zaten, en ik was net klaar met het matzwart schilderen van de deurpanelen, die in één stuk meegegoten zijn met de zijruiten. Al wat ik nog moest toen was het schilderen van de details zoals deurklinken, en wat drybrushen om de details beter te laten uitkomen. Maar dat is er niet meer van gekomen: alle onderdelen zijn de doos in gevlogen en de doos staat ver weg. End of story.